Tehtävänä on suorittaa Mc Pherson -joustintuen huolto ja rakenteen tutkiminen.
Laadi tehtävästä selostus kuvia käyttäen vaihe vaiheelta. Selostuksen voi tehdä myös videona.
Palautus henkilökohtaiseen blogiin.
Tässä kuvassa Mc Pherson jousi on kiinni jousipuristimessa ja valmiina jousen pois puristukseen.

Nykyisin joustintukijousitus on ehdottomasti yleisin etujousitustyyppi, joskin sitä on mahdollista soveltaa myös takajousituksessa. Joustintukijousituksen etuja ovat rakenteen yksinkertaisuus ja keveys; jousitusgeometria ei ole läheskään täydellinen mutta kohtalaisen tyydyttävä.
MacPherson-jousituksen muodostavat pystysuuntainen jousijalka eli joustintuki (johon on yhdistetty olkatuki, jousi ja iskunvaimennin), vaakasuora poikittaistuki ja eteen suunnattu pitkittäistuki, jona alkuperäisen patentin mukaan toimii kallistuksenvaimennin. Nykyisissä rakenteissa pitkittäistuenta hoidetaan käyttämällä poikittaistukena kolmio- tai L-tukivartta.
Tässä kuvassa jousi on puristettu iskunvaimentimen ympäriltä ja iskunvaimennin on vaihdettu ja paljaana. En ottanut muita kuvia koska en nähnyt hyviä tilanteita ottaa niitä, enkä viitsnyt vain ottaa puristusprosessista kuvia. Ja en ole nyt aivan 100% varma että oltiinko tässä vaihdettu iskunvaimennin vai oliko tässä vielä vanha paikallaan, koska tehtävän otsikkohan oli "Iskunvaimentimen vaihto jousitukirakenteeseen", mutta sitten tehtävän annossa ei sanottu mitään koko iskarin vaihdosta. Mutta nämä kuvat kuitenkin otin prosessista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti